Skip to main content

SinhaLe

SinhaLe is the ideology that unites Sri Lanka. (More & final rant on the දම්‌මදීප+සිංගදීප  doctrine)

Sri Lanka is not "united" by a constitution or a citizenry based identity. Instead, it is under the compulsion to stay or appear united/"unitary" because that is how the modern Mahavamsa-Dharmapala hybrid SinhaLe/Sinhala nationalist ideology envisages the Sinhala nation. 

The Sri Lankan State is built upon a theocratic principle. The main agenda of the state is to protect Buddhism. Both the ideas of Dharmadeepa and the SinghaDeepa that drives the Sinhala nationalist ideologues are now institutionalised and have a political face in modern Sri Lanka. 

The institutionalisation process started with the Eksath Bikku Peramuna and found a permanent spot in the political chambers after the Buddha Saasana Ministry was established. 

The Sinhala nation sees "unitary" as a synonym to the idea of a Singhadeepa and the slogans of unity and slogans that are in favour of a united Sri Lanka further strengthens the SinghaDeepa & Dharmadeepa narrative.

The DharmaDeepa, an island ruled by the Dharma is already guaranteed to the Sinhala nation by the constitution. However, the idea of a SinghaDeepa, which advocates the narrative that the Sinhala race is the protectors of the DharmaDeepa still requires something more than a constitutional guarantee. 

The idea of a united SinghaDeepa needs to be acknowledged by the Tamil nation and the Muslim population that calls both the nations its home. This acknowledgement will never come from the Tamils because the character of the Tamil nation and it's politics was created or resulted as a counter force to this narrative(horcrux dilemma). So when we the Tamil nation pitch ideas of Federalism to the Sinhala nation, they see it as a threat or challenge to the idea of a Singhadeepa. So they will never accept it. 
That said, the Sinhala nation also has a problem with the "Sri Lankan identity". The Sri Lankan identity is also a threat to SinghaDeepa as it seeks to construct a secular nation.

Secularism doesn't just threatens the SinghaDeepa it will also threaten the idea of Dharmadeepa. 

So as far as the Sinhala nation is concerned, the idea of a Tamil nation including its compromise for a federal arrangement and the idea of a shared "Sri Lankan" citizenry, both, threatens the two core or founding principles of Sinhala nationalism.

So when they say they want a unitary arrangement. They are simply saying that they want to retain the theocratic nature of Sri Lanka. The Sinhala nation will not hesitate to wipe off the green and orange stripes in the lion flag if it threatens the core fundamentals of the Sinhala nation. That is why the lion wields a sword. 

Just saying .

Mr. பழுவேட்டரையர்
(14/12/2016)

Comments

Popular posts from this blog

சீமானும், ஈழத்து விருந்தோம்பலும்(ஆதாரங்களுடன்)

ஈழத்து விருந்தோம்பல் பற்றி தெரியாதவர்களுக்கு தான் சீமானின் பேச்சு வியப்பாக இருக்கும். சீமானை போல தலைவரை சந்தித்த பலர் பேசியிருக்கிறார்கள்.   ஈழத்து உணவுக்கு தனி சிறப்பு இருக்கு.  தலைவரும் பல தளபதிகளும் சமையல் கலையில் வல்லவர்கள்.அடெல் பாலசிங்கம் கூட நிறைய இடங்களில் தளபதிகள் இணைந்து சமைப்பதை பற்றியும், தலைவரின் சமையல் திறமையை பற்றியும் பேசியிருக்கிறார்கள். அடெல் பாலசிங்கம் இறைச்சி சாப்பிட மாட்டா, தலைவருக்கு சைவ உணவுகள் மட்டுமே சாப்பிடுபவர்களை கண்டால் வியப்பாக இருக்குமாம். அடெல் பாலசிங்கத்தின் 'என் பார்வையில் பிரபாகரன்' கட்டுரையில் இருந்து சில பகுதிகள் 👇 இது அடெல் பால்சிங்கமும் சொல்லியிருக்கிறார், அண்ணன் திருமாவும் சொல்லியிருக்கிறார்.  அண்ணன் திருமா பேசும் காணொளி இணைப்பு copy & paste the following link on your browser for video  https://twitter.com/mrpaluvets/status/1201838877746417664?s=19  எங்கள் வீட்டில் எல்லா ஆண்களும் சமைப்பார்கள். ஈழத்து வாழ்வியல் தனித்துவங்களில் சமையலுக்கு ஒரு முக்கியமான இடம் இருக்கு. சீமான் சொல்வது போல எங்கள் உறைப்பு

Shoba Shakthi & Tamil Solidarity Group's 'Group Sex Ideology'

I just dont know where to start, but this story needs to be told. In the last few years I've gained insights into internal problems within numerous Dravidian groups in Tamil Nadu and abroad through interactions on Clubhouse with the current and ex-members of such groups, and in this blog, I aim to shed light on such groups and activists linked to cases of sexual exploitation.  Firstly I would like to discuss about Shoba Shakti. A few months ago, a fellow comrade shared an old article on Shoba Shakthi from a website called Keetru. This article was written by a Human Rights activist called Thamizhachi who was based in France. The article is all about the sexual harrasment Thamizhachi faced through Shoba Sakthi.  Shobha Shakti is an activist/author who operates from France. He is an Sri Lankan Tamil who has made a name by being very critical about the Tamil struggle in Eelam. He calls himself a Dalit/Dravidian activist or Periyarist and is closely connected to

அடைக்கலந் தோட்டம் கந்தசாமி கோவிலின் சாதிய கொலை

இந்த மாதம் 13 திகதியன்று, யாழ்ப்பாணம் பொன்னாலை கடற்படை முகாமுக்கு அருகில் இருந்து 23 வயதுடைய தவச்செல்வம் பவித்திரன் என்ற குடும்பஸ்தர் கடத்தப்பட்டு வெட்டி படுகொலை செய்யப்பட்டுள்ளார். இந்த கடத்தல் & கொலையை சுற்றி நிறைய கதைகளும், கட்டு கதைகளும் சமூக வலைத்தளங்களில் பின்னப்படுவதை காண கூடியதாக இருக்கிறது. இதனால் ஏற்படும் குழப்பங்களில் உண்மையோடு சேர்ந்து உண்மையான குற்றவாளிகளும் கதையோடு கதையா தொலைந்து போகிறார்கள். அதனால் நடந்த சம்பவத்தை பற்றியும், அதில் சாதியவாதத்தின் பங்கு எந்தளவில் உள்ளது என்பதை பற்றியும் இந்த பதிவு ஊடாக நாம் தெளிவுப்படுத்த விரும்புகிறோம். இந்த பிரச்சனை பொன்னாலையில் இருந்து தொடங்கவில்லை.  2021/2022ஆம் ஆண்டு கால பகுதியில், அடைக்கலந் தோட்டம் கோவிலில் தான் இந்த பிரச்சனை தொடங்கியது.  13ஆம் திகதி படுகொலை செய்யப்பட்ட பவித்திரன் என்ற இளைஞன் வட்டுக்கோட்டையில் உள்ள அடைக்கலந் தோட்டம் கந்தசாமி கோவிலுக்கு அருகில் வாழ்ந்து வந்திருக்கிறார்.  கோவிலை சுற்றி வாழும் மக்கள் மத்தியில் வேளாளர்கள் மட்டும் முக்குவர் சமூகத்தை சேர்ந்த மக்களும் பெருமளவில் வாழ்ந்து வருகிறார்கள்